Je administratie op orde
Als anderen jouw administratie moeten overnemen, bij ziekte of na overlijden, dan is het fijn wanneer deze op orde is. Dusdanig op orde, dat belangrijke papieren gemakkelijk terug te vinden zijn. Dat kan zijn in ordners, hangmappen of op de computer.

Als je jouw administratie op orde wilt brengen en overdraagbaar wilt maken, dan kan het handig zijn om na te denken over de volgende zaken:
Wil je belangrijke documenten hoofdzakelijk digitaal of in ordners bewaren? Indien digitaal, denk er dan aan dat iemand in jouw omgeving toegang heeft tot de wachtwoorden.
Heb je belangrijke adressen van familieleden, collega’s en instanties zwart op wit staan? Nee? Je kunt deze toevoegen aan jouw contactpersonen in jouw e-mailaccount.

Wil je een overzicht maken met gegevens over zaken als pensioen, verzekeringen, bankrekeningen? Kijk dan eens op de website Mijn Zaken op Orde. Deze praktische organizer biedt uitkomst: hierin kun je belangrijke gegevens en bewijsstukken voor nu en later verzamelen. De invul- en tabbladen bevatten tevens handige tips en nuttige informatie.

Je administratie op orde geeft rust en het scheelt zoekwerk. En niet alleen voor nabestaanden. Hier heb je je hele leven profijt van! Bedenk maar eens hoe fijn het zou zijn als je voor de belastingaangifte de belangrijke papieren moeiteloos uit de juiste ordner zou halen.